Fransa’da Ulusal Meclis genel konseyinde, influencerların toplumsal medya platformlarında ticari faaliyetlerini denetlemeyi amaçlayan yasa tasarısı ikinci kere görüşüldü.
Ticaretle uğraşan influencerların faaliyetlerine hukuksal tanımlama getiren yasa tasarısı, oy birliğiyle kabul edildi.
Tasarının yarın Parlamentonun öteki kanadını oluşturan senatodaki oylamadan sonra nihai olarak kabul edilmesi bekleniyor.
Fransa’da bir yasa tasarısının sonuncu olarak kabul edilmesi için Parlamentonun iki kanadı olan meclis ve senatonun tıpkı tasarı metnini onaylaması gerekiyor.
Ulusal Meclis, 30 Mart’ta influencerların faaliyetlerini denetlemeye yönelik tasarıyı oy birliğiyle kabul etmişti.
Fransız Senato 9 Mayıs’ta, değişiklikler yaptıktan sonra tasarıyı oy birliğiyle kabul etti.
7 senatör ve 7 milletvekilinden oluşan ortak parlamenter kurul 25 Mayıs’ta ortak tasarı metninde anlaşmış ve tasarı tekrar meclise gönderilmişti.
Tasarı, influencerlara, alkol ve estetik operasyonu reklamı yapma yasağı ve paylaşımlarında “reklam” yahut “ticari işbirliği” yazısını zarurî hale getiriyor.
Yasa tasarısı kapsamındaki yasakları ve yükümlülükleri ihlal eden influencerlara mahpus ve para cezası verilmesi öngörülüyor.
Fransa’daki influencer sayısı 150 bin olarak kestirim ediliyor.